Minnepy´s

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2014

Marcial De Aronagua

Av Pia Hedfors - 8 oktober 2014 07:53

Detta inlägg kommer att handla om Marcial
En fantastisk hund!

Jag hade honom boende här hos mig i vintras i 6 månader, då han var tiilgänglig för avel
Han är den bästa Perro jag någonsin träffat!

En kille , som i mitt tycke har allt!!  

Ett absolut fantastiskt  temperament och en härlig exteriör, med kraft och en "outstanding" päls

 


Under den tid han var här , skulle jag försöka få honom till Svensk Utställnings Champion
Jag hade 4 utställningar på mig och det krävs 3 Cert för att bli Champ

Strängnäs var först ut   

Marcial blev BIR, med Cert o Cacib!!

Amanda, hans dotter, som jag köpt i Spanien, BIM med Cert

Vilken start!!!  


   

Bägge var ett nöje att visa!
Amanda på sin första utställning, sprang som en gud!


   


Efter det Västerås
Amanda, 14 mån. slår pappa och blir BIR!!

Marcial,BIM!


   


Nu har vi 2 Cert på Marcial och två utställningar kvar.....  


Österbybruk.....
Där gillade domaren inte Marcial.....  
Men Amanda höll ställningarna och blev Bästa Tik2, dock utan Cert....
   


En utställning kvar.......Norrköping

Marcial BIR med CERT!!!!!

SVENSK UTSTÄLLNINGS CHAMPION!!

Amanda BT-2 med CERT!

   

YES! WE MAKE IT!  



I lördags slog han till igen!!

SPANSK CHAMPION!!!!

 



Han kom överens med alla mina hundar, i lek, i vila ,om vi var ute eller inne.....
Jag tror att han hade en härlig tid hos oss!
Och jag är så tacksam att ha fått förtoendet att ha honom hos mig!    

 



         

 


Marcial är en av de få hundar som är lika fin nedklippt!


 



Marcial tillbaka i Malaga hos sin härliga husse, Raúl.
Såå glad att vi mötts och att jag fått lära känna denna "hundman"
Tack för allt,Raúl!   


   



Jag har 7 avkommor efter Marcial i fyra olika kombinationer och det är jag jätteglad för1

Anton o Amanda har jag köpt i Spanien efter en tik som är Multi Champ

Bägge två har ett fantastiskt temperment

De har gjort alla hälsotester och har A-A höfter och är fria på allt annat


Anton

 


Efter Fanny har jag Morris och Siobhan

Siobhan är utställd 2 ggr


Vid endast 5 mån. blev hon BIG-2 i Möklinta

 


7 mån. BIR-Valp i Gimo



8 mån 

 


Morris

   


Efter Cola har jag sötnosen  Bruno  


2:a Bästa Han-Valp med Hederspris i Möklinta!

   


Och efter Nova, Saffran o Rozie


   

Saffran är nog den som är mest lik sin pappa....


Här Marcial som valp

   

Saffran 3,5m

   


Rozie

     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia Hedfors - Måndag 1 jan 09:22


    Vi planerar vårvalpar 2024 !      

Av Pia Hedfors - 12 november 2023 09:54


  Valpar födda 8/11-23!                     pia.hedfors@gmail.com   070-5349818     ...

Av Pia Hedfors - 27 juni 2023 08:48


  Vi planerar valpar hösten 2023!         pia.hedfors@gmail.com 070-5349818 ...

Av Pia Hedfors - 2 juni 2023 09:22

  Vi har nu en hanvalp till salu, född 21/3-23   En härlig , stabil och social kille!           ...

Av Pia Hedfors - 26 juni 2022 16:32

    HANE 1         HANE 2         HANE 3       TIK 1         TIK 2           ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Minnepy´s


Ovido - Quiz & Flashcards