Minnepy´s

Alla inlägg under november 2013

Av Pia Hedfors - 22 november 2013 14:00


  

Benny, (Hane1)

 

Love, (Hane2)


    


Hico, (Hane3)


Tik 1


 


 


TREVLIG HELG!!   

Av Pia Hedfors - 11 november 2013 09:13

Igår var vi på Show!


Först ut var vårt lilla underbarn Baby Rose  

Det var 14 frallavalpar med och av det 10 tikar
Trodde vi skulle vara rätt chanslösa....  
MEN domaren fastnade för henne och hon blev Bästa Tikvalp!!  

BIR blev en helt ljuvlig liten rödfawn kille....


 


Sedan var det dags för Perrona

Prinsen blev BIM!
Uppförde sig exemplariskt, gick och stod som en gud  


 


Molly, (prins syster) blev 2.a Bästa Tikvalp med HP


 


Såhär fina var de tillsammans Prins o Molly!


 


Amanda , som jag tycker är jättefin, fick inte HP av domaren....
Men det kommer fler utställningar

Men jag var nöjd med dagen, alla hundarna visade sig och uppförde sig kanon!  

NAD

Av Pia Hedfors - 8 november 2013 08:22

Vi har fått en neurologisk sjukdom på Perro, som går under beteckningen NAD
För dem  som drabbas, finns ingen bot
Väldigt snabbt har det  tagits fram ett DNA

och nu finns de första provsvaren, för de hundar som inte deltagit i forskningen.

Jag har testat 6 och iom dem svaren blir ochså hela kullar fria.

ALLA MINA 6 HUNDAR VAR FRIA!!


Italiano De Gaidovar "Niño"
Sanobolero Comodin "Joker"
Minnepy´s Breeze Of Beauty "Fanny"
Minneypy´s Dark Fairy Dance "Fidelie"
Minnepy´s Rapture Rose"Simone"
De Norte Y Nada Nicolasa "Cola"

DESSA KULLAR ÄR NAD-FREE:

G-Kullen

(Pricken x Fidelie)


X-kullen
(Joker x Fanny)


P-kullen
(Ossios x Fanny)


S-Kullen
(Niño x Fidelie)


Så av mina egna hundar är dessa fria över sina föräldrar:
Pricken, Emma, Zelda, Nova,Prinsen
Och Englas pappa är Clear


Nedärvningen är densamma som för PRA
Clear-Clear= Alla avkommor blir Clear, ingen sjuk

Clear-Carrier- 50% carrier, 50% Clear. ingen sjuk
Det är dessa som man kan para!


Man kan aldrig para carrier-carrier, då får man sjuk avkomma!


Jag är såå glad för mina fina provsvar!
Nu kan jag fortsätta med min avel som planerat!

 


Ha en riktigt skön helg!!    

Av Pia Hedfors - 3 november 2013 08:58



  

17/10 fick Engla 5 fantastiska valpar!


 


Hane 1


  

Hane 2


   


Hane 3


   



Tik 1


   


Tik 2


   
















Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Minnepy´s


Ovido - Quiz & Flashcards